Friday, January 25, 2013

Macam bunga kantan hutan...

.

Seperti yang direncanakan sebelum ini, I nak kongsikan hobi baru. Berkebun bunga. Juga berkebun sayur, untuk ulam-ulaman dan untuk hiasan. Teruja dengan orang lain yang berkebun dan mendapat hasil titik peluh mereka. Kawasan tanah bukalah besar mana pun. Tapi masih cukup untuk berkebun. Nanti kalau nak tanam banyak-banyak, kena beli pasulah nampak gayanya, macam orang lain buat tu. Sedangkan rumah apartment pun boleh, inikan pula ada kawasan lapang walau pun tidak sebesar mana.





I tak tahu nama pokok-pokok ini dan malas pula nak cari nama sebenar pokok-pokok ini. Tapi I suka pokok yang seperti bunga kantan hutan itu. Gabungan daun yang hijau terang dan bunga yang berkelopak dan berwarna merah.




Dan yang ini adalah salah satu pokok bunga jenis keladi yang dihadiahkan oleh ibunda. Ia masih di dalam pasu. Rasa-rasanya elok dibiarkan terus di dalam pasu itu. Senang kalau nak pindah-pindahkan tempat nanti.




.

4 comments:

hairul392 said...

cili dah taman ker..?

Nizam.Ariff said...

Dak Ai, cili ko dah mati... hari tu siram air ke bunga, siram sekali ke pot cili tu..
bila balik rumah baru perasan yang bekas ko tu tak berlubang... bertakung air... huhuhhu

Anonymous said...

This design is spectacular! You definitely know how
to keep a reader amused. Between your wit and your videos, I was almost moved to start
my own blog (well, almost...HaHa!) Excellent job. I really
loved what you had to say, and more than that, how you presented it.

Too cool!

Also visit my web-site how to Buy a car bad Credit
Here is my webpage how to buy a car,buying a car,buy a car,how to buy a car bad credit,buying a car bad credit,buy a car bad credit,how to buy a car with bad credit,buying a car with bad credit,buy a car with bad credit,bad credit car loans,car loans bad credit,auto loans bad credit,bad credit auto loans,buying a car bad credit loans,bad credit loans cars,buying a car and bad credit,how to buy a car on bad credit,buying a car on bad credit,loans for cars with bad credit,auto loans for bad credit,buying a car with bad credit,how to buy a car with bad credit

Anonymous said...

Exceptional post however I was wanting to know if you
could write a litte more on this subject? I'd be very grateful if you could elaborate a little bit more. Thank you!

Also visit my web page; buying a car with bad credit
My web page ... buying a car with bad credit,buy a car with bad credit,how to buy a car with bad credit,buying a car,buy a car,how to buy a car

Add Space for Rent

Powered by BannerFans.com